Bolest není tvůj nepřítel, aneb co ti říká bolest?

Bolest není tvůj nepřítel, ale způsob, jakým s tebou tvé tělo komunikuje a dává ti najevo, že je něco v nepořádku. Občas je zdroj bolesti jasný. Třeba když špatně došlápneš a poraníš si kotník. Když tě ale bolest trápí dlouhodobě a nevíš o žádném úrazu, pravděpodobně své tělo už nějakou dobu nevhodně zatěžuješ. Proto není vždy dobré bolest tlumit léky, ale spíše se snažit přijít na příčinu bolesti.

Jak přijít na to, jaká by mohla být možná příčina tvé bolesti?

ODPOVĚZ SI NA TYTO OTÁZKY:

Projevuje se bolest spíše po dlouhém sezení a stání? Pravděpodobně má tvoje tělo málo pohybu a je celkově ochablé. Zkus postupnými kroky zařazovat více přirozeného pohybu. Pro začátek je ideální chůze. Až se zpevníš, můžeš začít střídat chůzi s během. Jestli v práci často sedíš, pusť si naše video, kde ukazujeme, jak ulevit tělu při sezení.

Nebo se bolesti objeví tehdy, když intenzivně sportuješ? Pak je možné, že své tělo zatěžuješ víc, než dokáže zvládnout. Zkus ubrat na zátěži a zařaď více odpočinku. Můžeš se také poradit s fyzioterapeutem nebo se zkušeným trenérem, který ti ukáže, jestli sportuješ správně.

Objevuje se bolest, když řešíš nějaký problém a jsi ve stresu? Na vině může být přílišná psychická zátěž. Jsou různé taktiky, jak se stresem zatočit. Můžeš zařadit dechové cvičení, jógu, lehké cvičení. Případně vyzkoušej jakoukoliv lehkou činnost, u které budeš cítit úlevu.

Nacházíš se v některém z bodů? Zkus to postupnými kroky měnit a uvidíš, jaké výsledky to přinese. Pokud chceš mít jistotu, že to děláš správně, zkus požádat o pomoc fyzioterapeuta nebo osobního trenéra.

Fyzio Foot
description